Biała Lista
Jak dodać nasz adres e-mail do „Białej Listy” w programach pocztowych
Wielokrotnie zdarza się, że korespondencja elektroniczna wysyłana z konkretnego adresu e-mailowego przypadkowo zostaje zaklasyfikowana do folderu spamu lub niechcianych wiadomości. Aby skutecznie uniknąć tego typu sytuacji, konieczne jest ręczne dodanie nadawcy do tzw. „białej listy”. Procedura ta nieco się różni w zależności od używanego dostawcy poczty internetowej.
W sytuacji, gdy wiadomość, która nie jest spamem, trafi do folderu spamu lub niechcianych, zaleca się oznaczenie jej jako „nie spam” lub „not junk”. Taki krok skutkuje automatycznym dodaniem nadawcy do białej listy w programie pocztowym.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe instrukcje dotyczące dodawania naszego adresu do białej listy na różnych platformach e-mailowych i klientach poczty, aby zapewnić płynne odbieranie i sortowanie wiadomości.
Dostawcy kont pocztowych
GMAIL.COM
1. Zaznacz e-mail w folderze spam.
2. Kliknij przycisk „To nie jest Spam”.
Teraz, aby dodać nasz adres e-mailowy do listy kontaktów, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami po otwarciu e-maila od nas:
1. Otwórz otrzymany e-mail.
2. Kliknij na niewielką strzałkę obok przycisku odpowiedzi.
3. Wybierz opcję „Dodaj do listy kontaktów”.
To wszystko! Teraz nasz adres e-mailowy został dodany do Twojej listy kontaktów, co powinno pomóc w przyszłości, aby nasze wiadomości trafiały bezpośrednio do głównej skrzynki odbiorczej.
WP.PL - Wirtualna Polska
Aby dodać nasz adres e-mailowy do białej listy, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Przejdź do opcji WPAntyspam, dostępnej pod adresem: http://poczta.wp.pl/d665/opcje-antyspam.html
2. Wklej nasz adres e-mailowy do odpowiedniego pola przeznaczonego dla białej listy.
3. Kliknij przycisk „Dodaj”.
Obecnie konfiguracja została zakończona! Nasz adres e-mailowy został zapisany na liście zaufanych, co przyczyni się do efektywnego filtrowania i bezproblemowego odbierania naszych wiadomości, eliminując ryzyko ich umieszczania w folderze spamu.
ONET.PL
1. Otwórz otrzymaną od nas wiadomość e-mail.
2. Najedź kursorem myszy na nasz adres e-mail.
3. Wybierz opcję „Oznacz jako zaufanego nadawcę”
ALBO:
4. Przejdź do „Ustawień poczty”.
5. Następnie wybierz „Antyspam”.
6. Kliknij na przycisk „Dodaj adres e-mailowy”.
7. W polu „Adres e-mailowy” wklej nasz adres.
8. Kliknij przycisk „Dodaj”.
Teraz wszystko jest gotowe! Nasz adres e-mailowy został pomyślnie dodany, co powinno pomóc w unikaniu umieszczania naszych wiadomości w folderze spamu w przyszłości.
INTERIA.PL (poczta.fm)
1. Przejdź do ustawień Antyspam pod adresem: https://ustawienia.interia.pl/poczta/antyspam
2. Wklej nasz adres e-mailowy do pola oznaczonego jako „Zaufane”.
3. Kliknij przycisk „Dodaj”.
Obecnie konfiguracja została zakończona! Nasz adres e-mailowy został zapisany na liście zaufanych, co przyczyni się do efektywnego filtrowania i bezproblemowego odbierania naszych wiadomości, eliminując ryzyko ich umieszczania w folderze spamu.
O2.PL (tlen.pl)
2. Wybierz zakładkę „Filtry”, a następnie kliknij na dole „Dodaj filtr”.
3. W sekcji „Pole: Od, zawiera”, wprowadź dane.
4. W sekcji „Lista”, wybierz z rozwijalnej listy opcję „Nigdy nie oznaczaj jako spam (biała lista)”.
5. Kliknij „Zapisz filtr”.
Teraz wszystko zostało skonfigurowane!
HOTMAIL.COM
Jeśli natrafisz na e-mail w folderze SPAM na Hotmail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Otwórz e-mail i kliknij opcję „To nie jest spam”.
2. Sprawdź, czy nadawca jest widoczny na liście „Zablokowanych Nadawców”. Możesz uzyskać do niej dostęp, klikając link u dołu strony z niechcianą pocztą.
3. Otwórz swoją skrzynkę pocztową i kliknij „Opcje” w prawym górnym rogu.
4. Na górze strony wybierz link „Zapobieganie niechcianej poczcie”.
5. Kliknij „Bezpieczni nadawcy”.
6. Skopiuj i wklej adres do pola „Nadawca lub domena do oznaczenia jako bezpieczna”.
7. Kliknij przycisk „Dodaj do listy”.
Obecnie konfiguracja została zakończona! Nasz adres e-mailowy został zapisany na liście „bezpiecznych nadawców”, co przyczyni się do efektywnego filtrowania i bezproblemowego odbierania naszych wiadomości, eliminując ryzyko ich umieszczania w folderze spamu.
YAHOO! MAIL
1. Jeżeli znajdziesz e-mail w folderze „Yahoo! Spam”, otwórz go i kliknij „Nie Spam”.
2. Jeśli e-mail znajduje się na liście „Zablokowanych Adresów”, wybierz go i kliknij „Odblokuj”.
3. Aby zobaczyć tę listę, kliknij „Opcje”, a następnie „Spam”.
Teraz, aby stworzyć filtr, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Otwórz swoją skrzynkę Yahoo! Mail i kliknij „Opcje Poczty” w prawym górnym rogu.
2. Wybierz „Filtry” (znajduje się w lewym dolnym rogu).
3. Na stronie filtrów kliknij „Dodaj”.
4. Wybierz zasadę „From header:” i dodaj „zawiera”, a następnie wpisz adres e-mailowy, aby zastosować filtr do wszystkich maili od tego nadawcy.
5. Kliknij „Wybierz Folder” z rozwijanego menu i wybierz 'Skrzynka Odbiorcza’.
6. Kliknij przycisk „Dodaj Filtr”.
Wszystko zostało właśnie dostrojone! Filtr został skonfigurowany, co sprawi, że nasze wiadomości będą teraz bezproblemowo dostarczane, a nie trafią do folderu spamu w Yahoo! Mail.
Aplikacje pocztowe
MICROSOFT OUTLOOK
2. Na karcie Preferencje w sekcji E-mail, kliknij przycisk Wiadomości-śmieci.
3. Przejdź na kartę Bezpieczni nadawcy i kliknij przycisk Dodaj.
4. Wpisz adres e-mailowy w pole „Dodaj adres”.
5. Kliknij przycisk OK.
Teraz wszystko zostało skonfigurowane!
APPLE MAIL
1. Zaznacz e-mail i kliknij „Nie Spam” w górnej części ekranu.
2.Przejdź do „Poczta” > „Ustawienia”.
3. Następnie przejdź do zakładki „Zasady”.
4. Wybierz opcję „Dodaj Zasadę”.
5. Nadaj nazwę zasadzie, np. „E-mail od [nadawcy]”.
6. Stwórz zasadę, wpisując warunek: „Jeżeli którykolwiek z tych warunków zostanie spełniony: 'Od’ 'Zawiera'”, a następnie wklej adres e-mailowy „[nadawcy]”.
7. W menu akcji wybierz opcję 'Przenieś wiadomość’ do skrzynki „Skrzynka Odbiorcza”.
8. Kliknij „OK”.
Teraz wszystko zostało skonfigurowane!
THUNDERBIRD
Teraz postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Sprawdź folder Niechcianej Poczty. Jeżeli znajdziesz tam e-mail od [nadawcy], kliknij go i wybierz „To nie jest Spam”.
2. Następnie kliknij przycisk „Książka Adresowa”.
3. Zaznacz Osobistą Książkę Adresową (lewa kolumna).
4. Kliknij „Nowy Kontakt”.
5. W zakładce „Kontakt” wprowadź nasz adres e-mailowy do pola „Email”.
6. Kliknij „OK” i zamknij Książkę Adresową.
7. Z głównego menu Thunderbird wybierz „Narzędzia > Ustawienia kont”.
8. Dla każdego konta rozwiń ustawienia i wybierz „Ustawienia niechcianej poczty” z rozwiniętych opcji.
9. Upewnij się, że „Osobista Książka Adresowa” jest zaznaczona pod „Nie oznaczaj poczty jako niechcianej, jeżeli nadawca jest w:”.
10. Sprawdź, czy wykonałeś te kroki dla każdego konta, a następnie kliknij „OK”.
Gotowe! Teraz nasz adres został dodany do Twojej książki adresowej i białej listy, co powinno skutecznie poprawić odbiór naszych wiadomości.
BLACKBERRY
1. Przewiń do wiadomości z danej domeny.
2. Przejdź do pola zawierającego nazwę, kliknij przycisk „Berry”, a następnie wybierz opcję „Pokaż Adres”.
3. Zaznacz i skopiuj adres e-mail.
4. Przejdź do Książki Adresowej i wyszukaj użytkownika.
5. Wybierz opcję „Zapisz”.
6. Kliknij, aby edytować, a następnie kliknij przycisk „Berry”, aby dodać kolejny adres e-mail.
7. Wklej adres i kliknij „Zapisz”.
Gotowe! Teraz możesz sprawnie zarządzać adresami e-mail z danej domeny w swojej Książce Adresowej.